Saturday, August 9, 2008

Excursion to the Zoo and Beach

DAY 5

..Ce vendredi m’a beaucoup plu parce que nous avons visité pas mal d’endroits intéressants comme tout d’abord le Musée Vivant de Bujumbura où j’ ai vu des animaux que je n’avais pas encore vu pour de vrai je les voyais tout juste à la télé comme les crocodiles, les serpents... . J’ai aussi vu les maisons traditionnelles et le palais royal

Après le musée nous sommes allés à la plage au Cercle Nautique là-bas j’ai vu des pêcheurs et tout près du lac j’ai vu comment plusieurs personnes se donnent à fond pour enlever la plante qui polut le Tanganyika et ça m’a vraiment plu de voir ces gens qui se sont organisés pour une noble cause

Nous avons fait de très belles photos que même quelqu’un d’ailleurs apprécierait et qui montrent la beauté de notre pays et ça change des photos qu’on monte souvent d’ici où on ne voit que la misère.

Our group at the Musée Vivant (Zoo)
Photo by Kyle D.

I really liked this Friday because we went to several interesting places such as the Zoo (Musée Vivant) of Bujumbura where I saw animals I have never seen before in real life, only on TV, such as crocodiles and snakes… I also saw traditional houses and the royal palace.

After the museum, we went to the beach at Cercle Nautique (a seaside restaurant). There I saw fishermen and next to the lake I saw how several people try their best to remove the plants that pollute Lake Tanganyika. I really liked seeing people who are organized for a noble cause.

We took some very beautiful photos, which even people from elsewhere can appreciate, that show the beauty of our country, and that changes the photos we often see from here that show nothing but misery.

Commentaire de IRAKOZE Grâce (Commentary by Grâce IRAKOZE)

Grâce's photos:
Grâce

Untitled

Burundian drumming ritual

No comments: